Anggerik Hijau


Heart

Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Trying to Conceive Event tickers Daisypath Happy Birthday tickers

21 Julai 2009

hari ini dan semalam

hari ini adalah lebih baik dari semalam....dan aku gembira bila semua ini berlaku dalam hidup aku...hari ini si dia call aku....katanya nak kembali semula....perlukah aku beri peluang kedua kepadanya...tapi siapa dia dalam hidup aku....pentingkah dia dalam hidup ku....dan kenapa aku perlu memberikan dia peluang kedua itu.....sedangkan peluangnya telah terbentang luas di hadapannya...jadi kenapa perlu aku memberi peluang itu....dan apabila si dia mensia-siakan peluang itu...maka telah ku tutup semua pintu hati ku...hari ini dan semalam tidak akan sama...jadi hargailah kesemua peluang yang datang dalam hidup kita.....kerana peluang yang terbentang luas tidak akan datang dua kali......oleh itu hargailah ia sayang......ku mendoakan kau bahagia walau tanpa aku.....hati ku akan tertutup selamanya buat insan bergelar lelaki....maafkan aku sayang....peluang itu sudah ku kuburkan bertahun yang lalu.....lalu....dalam hidup ku....hari ini dan semalam.....semuanya membuatkan aku bahagia dan gembira....senyum seindah suria...tiada lagi rasa kecewa yang hadir dalam hidup aku....

20 Julai 2009

bila hati kecil ku bersuara...


kali ini adalah tentang hati kecil ku bersuara....selalu nya tak jadi cam ni.....apa yang aku fikir time tu...time tu gak aku akan buat keputusan.....tapi kali ini...aku heran....tetiba hati kecil ku bersuara...jangan.....betul ke....?...aku terfikir semula....berkali-kali aku terpaksa memikirkan...aku tak tau apa keputusan yang akan aku ambil pada kali....menerima atau menolak...tapi si dia belum buat keputusan....lalu...hati kecil ku mula bersuara...abaikan dulu...tumpu kan pada pengajian...lalu kuputuskan teruskan pengajian....dan melupakan semua yang berada di sekeliling ku....kesudahan nya....aku cuba berdikari semula...bermula seperti dulu....untuk mu....bila hati kecil ku bersuara...kau tiada lagi dalam kamus hidup ku...

19 Julai 2009

mohamad haikal


posting kali ni aku nak citer pasal kawan aku mohamad haikal...bukan boyfriend aku....boyfriend aku nama dia lain...dan aku pun dah lama tak berboyfriend ngan dia...khabar terakhir yang aku tau dia dah keja kat Brunei..tak tau keja pa....tp kali ni pasal haikal dan member chatters aku...aku tak tau knapa semalam aku jadi begitu emosi....aku tetiba datang mood yang membosankan...dan yang jadi mangsa adalah sahabat aku...(sahabat ker....? entah ler...)..aku marah pada dia padahal benda tu kecik jer...tp aku kecil hati ngan cara dia cakap ngan aku...


salah ker aku ym ngan semua kwn aku...apa guna aku ada ym kalau aku tak chat ngan diaorang....dia kata aku sedang mencari pengganti seseorang yang telah berlalu...dan aku masih kesunyian setelah org tu pergi.....salah tu haikal....aku tak pernah kesunyian...aku bahagia walau di mana aku berada....aku ada ramai lagi kawan....tp memang aku telah tutup buku sejarah ku dengan lelaki.....bukan aku anti lelaki....tetapi aku cuma tak suka lelaki....salah kah aku kalau aku tak mahu kawen.....salah kah aku...kalau aku memilih untuk hidup seorang diri....tak salah haikal...ini adalah jalan yang ku pilih sendiri....


aku doakan kau bahagia dengan hidup kau....aku tak pernah merebut kasih seorang lelaki dari seorang perempuan haikal...kalau aku tahu dia telah berpunya...aku akan undur diri seperti yang dulu-dulu juga....aku tak ym untuk mencari lelaki haikal....aku tak akan merendah kan maruahku untuk menjadi murah di hadapan lelaki...akibatnya... tak pasal2 kau mendapat banyak e-mail kutukan dan marahan dari aku...itu adalah diri ku yang sebenarnya apabila rasa marah menguasai diri....terima kasih lah teman atas apa yang telah kita bincang kan selama ini.....aku hanya mampu mendoakan yang terbaik buatmu...sesungguhnya....rasa terkilan itu wujud dalam diriku...apabila perkara itu di bangkitkan olehmu yang bergelar sahabat kepadaku....