Anggerik Hijau


Heart

Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Trying to Conceive Event tickers Daisypath Happy Birthday tickers

20 Ogos 2011

Rahsia Hati

tak tahu di mana silapnya, aku terbecerita kepada kepada SI tentang apa yang terjadi antara bos dan aku, tidak sengaja bercerita, kalau boleh aku mahu pendam semua kisah duka di hati, biarlah tak siapa yang tahu apa yang kurasa saat berdepan dgn depa smua. Namun segalanya telah terjadi, dan ku harap biarlah semua ini antara aku dan SI shj yang tahu. aku mahu pendam semua ini selagi aku termampu. aku mahu kembali ke tempat asal ku. di sana aku akan damai sedamainya. aku tidak perlu kusutkan pemikiran aku dengan benda2 kecil yang pada hemat aku mmg kecil pn. dan tak perlu dibesarkan. selama 5 bulan aku mampu bertahan kenapa tidak lagi 4 bulan. mampukah aku hadapi kekusutan ini lagi ??? aku rasa aku sudah penat dah sudah tidak berdaya lagi untuk 4 bulan ni.

bukan aku minta ganjaran atau perhatian dari hasil2 kerjaku, tapi pandanglah sekejap kepada hasil kerjaku walau pn sebelah mata. apa guna aku bertukus lumus untuk semua ini kalau tak di hargai. segala usaha penatku rasa begitu sia2...

Tuhan. Bantulah hambamu ini utk kembali ke tempat asalku...aku mahu pergi dari sini.....dan sampai masanya aku akan pergi....namun...aku mahu pergi sekarang....aku buntu lama2 di sini

19 Ogos 2011

Lailatul Qadar

"Lepas basuh pinggan, ikut Abah pergi masjid " kata Abah separuh memerintah.

Aku memandang kepada Emak. Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut Abah solat subuh ke masjid. Jangan melawan.

Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur.

Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.

Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah. Bukan di bumbung masjid. Ajaib.

Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah. Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.

" Kenapa? " tanya Abah.

" Lailatuqadar " kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah.

"Kepala otak engkau. Berapa lama engkau tak ke masjid? "

Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini.

" Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor.. pasal tu kubah tu dorg angkat letak kat tanah..Bodoh, " sambung Abah memaki lagi



P/S = untuk diri sendiri juga

18 Ogos 2011

Ada Aku Kisah

Entri aku adalah berkenaan dgn ofismate aku yang mmg aku tak suka (benci) sbb suka tunjuk pandai tp tk pandai pun. Ada jer alasan nk ponteng kerja, sakit la, demam, tok sakit la, abg kawen la, tp kalau g jalan2 tk sakit plak.Adoi ada juga manusia cam nie. Pastu ada plak sorang hamba Allah nie yang ikut perangai dia juga. Bajet bagus la. Ada aku kisah hangpa nk lepak mana? Ikut hangpa la nk duk mana pun janji wat kerja, dah la ajak turun fieldwork tk mau ikut. Kalau bos ikut baru nk ikut, nak tunjuk baik depan bos la tue. Tapi aku tak heran pn janji aku makan gaji halal dan tak curi tulang. Ada apa ngan title RO ? baru dapat dapat title tue dah tunjuk berlagak, tak bleh dgr arahan dah!!! cuma kena bg arahan ja, ada plak cam tue?

Lepas tue kalau nk buat apa2 pn ikut angin depa ja, awat dh tak reti nk pegang phone then call ka? kalau nk minta tolong org, pandai plak pgg phone. Ada juga manusia cam nie. Sorii la aku nk berbaik ngan org cam nie, bukan dapat apa pun, janji aku buat kerja aku dgn cara halal. Pasal depa nie lantak la, Ada Aku Kisah?

Ada plak aku kisah pasal tempat kerja ? Aku tak kisah la, ikut hangpa la nk duk tang mana pn, janji jgn kacau aku dah la, aku lagi suka hangpa duk jauh2 senang aku nk wat kerja. Bajet aku heran sangat ngan tempat kerja depa tue, dia pn merempat ja dok c2, sekurang2nya aku duduk ngan selesa kt tempat lama. Aku kalau boleh nk ja minta bos wat meeting kt tempat lama supaya aku tak jejak kaki kt sana, aku sangat stress pergi sana sbb kena menghadap muka hangpa.

Ermmmm leganya hati dapat luahkan apa yang terbuku selama nie di hati aku

14 Ogos 2011

Baju Melayu Hijau Serindit = SYUD


" Dia ibarat seperti orang yang sedang berjalan di lantai dapur selepas ada pinggan yang pecah...harus berhati-hati kerana kaca yang tidak nampak dek mata itu boleh melukakan kakinya"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kalau Wardah boleh dapat seutas charm bracelet berbentuk roses......aku pun nak juga seutas charm bracelet berbentuk orchids.....akan adakah rantai tangan impianku ini....kalau pun ada...siapa lah yang bertuah akan membeli untuk aku... namun....walau pun ada seseorang sebaik Firas......aku tidak pernah sanggup untuk menyusahkan dia dengan impian aku yang entah apa-apa...ini hanya impian dongeng ku...

11 Ogos 2011

Noktah Cinta

entah apa yang perlu aku ceritakan...dia marah tiba2...terus merajuk...menyepikan diri...tidak mahu di ganggu...lalu aku bagaimana ??? bagaimana dengan rajuk ku ?? marahku ??? dia tk pernah ambil peduli...kalau hanya aku saja yang perlu peduli hati dia....bagaimana hati aku ??? lama2 aku semakin bosan dengan kerenah dia...bosan dengan rajuknya....bosan dengan marahnya...lalu ku putuskan utk berdiam diri...biarlah dia dengan sikap keras kepala.....bila bersendirian begini...hati ku tenang....kerja2 yang tertangguh dapat ku laksanakan....ermmm...petandanya,....aku perlu JAUH darinya.....sekarang...aku mmg semakin jauh darinya....gambar2nya ku delete...no phone nya ku delete...malah ku block kan no dia....bila aku buka emel...bersepah2 pesanan darinya.....namun aku bahagia bersendirian begini....maaf abg...noktahnya telah ku temui......