Anggerik Hijau


Heart

Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Trying to Conceive Event tickers Daisypath Happy Birthday tickers

17 Jun 2010

kebahagiaan dalam perpisahan

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerana lantang terbaca dari muka
Kau dan aku sudah tiada keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih?

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Tiap titis airmata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam tapi hanya berdiam
Kerana cuba menafi realiti

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan


kenapa harus ditangisi sebuah perpisahan walau ku tahu jodoh pertemuan, ajal maut itu ditangan DIA yang menentukan....setelah hampir 2 tahun menyulam benih2 cinta.....namun akhirnya layu jua....walau sudah ku siram dengan segala jenis kerinduan....kita hanya merancang....tuhan yang menentukan.......seperti yang kita telan jalin dari awal perkenalan dulu....kita lebih serasi sebagai sahabat bukan kekasih....namun kau tetap teristimewa di hatiku....doa aku sentiasa bersama dengan orang2 tersayang tak akan pernah putus.....andai sudah bertemu dengan suri baru.....beritakan lah kepada aku tentang bahagia ini...aku sentiasa mendoakan yang baik2 sahaja....terima kasih kerana pernah mewarnakan duniaku walau hanya sementara....

9 Jun 2010

SPSS

hmmm.....rasanya dh hampir sebulan aku bergelumang dengan SPSS namun tk siap dengan sempurna gak.....tk tau la knapa.....hahahahaha...malas sebenarnya...asyik nk buka fb jer....nk google map jap...nk carik teluk teduri....ohhhhh...di mana kah kawasan teluk teduri ni....

7 Jun 2010

JUNE

4 Jun yang lalu genap la usia aku y ke 29....teman2 mengucapkan selamat datang ari tua.....tk mengapa....umur cuma angka.....namun jiwa aku masih muda....masih belum tinggalkan ultraman, wonderpets, doraemon, dll.....bila usia semakin meningkat...tiada persoalan lain yang ditanya ...."Bila nk kawen?".....aku bosan dengan persoalan itu...jawapan aku "Belum sampai seru"...boleh kah begitu.....??? itu la jawapan aku bila ditanya...bila usia aku telah menempuh angka 25....aku tidak lagi memikirkan urusan ini....aku terus menumpukan kepada hidup aku.....bertekad nak memajukan diri dalam pendidikan....membantu meringan beban keluarga.....mengumpul harta untuk keluarga besar aku....urusan kawen aku...dengan sendiri nya telah meninggalkan aku.....namun....bila teman2 mempersoalkan isu ini....aku mula mencongak2 kehidupan di samping lelaki bergelar suami.....aku mula melihat teman2 yang rata2 telah berumahtangga dan mempunyai anak....namun bgku tiada apa2....kadang2 aku melihat dunia mereka penuh ribut....adakah aku juga akan mengalami nasib sebegitu andai ku punya suami....entah lah....bila difikir2 semula....aku bahagia hidup sebegini....tiada yang menyekat langkah kaki ku....aku masih boleh balik ke kampungku bila2 masa sahaja......aku takut lelaki yang bergelar suami nanti tidak memahami aku....dan aku juga tidak memahami dia...entah lah...yang pasti aku bahagia....buat teman2 yang selalu bertanya isu ini....aku tiada jawapan yang relevan untuk dijawab....kerana aku telah menolak tepak sirih yang dihulurkan....


7 Jun adalah hari lahir ayah aku yang ke 57 .....selamat hari lahir ayah....aku lupa nk wish.....hehehhehe...soriii ayah...lupa sesangat....ayah telah wish untuk aku....sehari sebelum birthday aku....namun untuk birthday dia....aku lupa....tapi aku masih sempat wish untuk ayah....namun tiada kek atau hadiah yang dapat aku beli untuk ayah....aku bercadang hujung minggu ni...aku nak balik kampung.....nak beli something yang ayah suka.....mungkin baju or kasut.....entah la.....masih tengah berfikir lagi ni......Happy Birthday Shahari Majid


11 Jun pula adalah hari lahir anak buah aku (org utara kata anak menakan).....baru nak masuk setahun....happy birthday Nurul Iman Saffiya Che Azam....aku tidak terlalu rapat ngan anak buah aku yang sorang ni...entah la....hakikatnya....aku kurang suka budak2 kecil....sebab itu aku kurang rapat n mesra....untuk anak buah aku ni....aku tk tau nk beli apa....dalam fikiran aku.....nak beli baju raya ja....nak beli kaler ijau ja.....hehehehe...sebab aku suka ijau....tp aku tk tau saiz badan dia plak....beli baju untuk aku....aku reti la....untuk budak2 aku tk reti....tk pa....nanti aku minta bantuan adik aku....apa punya mak menakan daaaaa......


pas tu....nantikan birthday adik aku yang bongsu and yang ke 5 plak....bulai Julai nanti....takut lupa nak wish plak nanti.....aku memang cam tu....sekarang ingat la....by that time....aku lupa la....


tmiey~~~~

happy birthday Zuziirmayanti Shahari
happy birthday Shahari Majid
happy birthday Nurul Iman Saffiya Che Azam

SEPI

tiba2 dunia yang selalunya hingar bingar....bagaikan dilanda garuda....aku perasan smua ni...semuanya bermula dari awal tahun lagi...namun ku abaikan...kerana bgku.....TIDAK MUNGKIN...namun selepas tarikh keramat itu .....4 JUN 2010 (Jumaat) ....andaian itu menjadi REALITI....namun bagaimana dapat kubantu....kerana aku hanya insan biasa dan dtg dari kelompok yang biasa...lalu ku pendam semua ini....namun aku menjadi TIDAK SAMPAI HATI......aku cepat merasa kesian...kerana dia orang yang terlalu rapat dengan ku....lalu bagaimana dapat KU BANTU.....aku merencana pelbagai agenda untuk membantu....namun akhirnya menemui KESUKARAN...kerana aku orang luar....aku mengambil keputusan untuk bergerak sendiri....namun aku takut untuk MELANGKAH.....takut dikatakan aku KECIL HATI.....TIDAK.....aku bukan berkecil hati....namun cuba mencari jalan penyelesaian.....agar KEBAHAGIAAN itu.....datang semula dalam hidupmu....aku harus BERSABAR.....kerana bahagia itu ada....cuma bukan dengan ku.....tapi dengan DIA.....ahhhhhh...inilah rencah dunia.....yang harus kuhadapi.....tapi.....SANGGUPKAH AKU...????? jangan menolak ketentuan TAKDIR